(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-5ZBFSP5');

علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟

5 دلیل داغ کردن کمپرسور یخچال فریزر چیست؟ | دلایل سوختن کمپرسور یخچال فریزر چیست؟

در زندگی روزمره مان، یخچال ها به عنوان یکی از وسایل ضروری در خانه ها و ادارات ما حضور دارند. این دستگاه وجودش را به منظور نگهداری و حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی از خود نشان می دهد. اما آیا تا به حال تجربه کرده اید که موتور فن یخچال شما بیش از حد گرم شود؟ این یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است در یخچال شما رخ دهد و باعث نگرانی شما شود.

وقتی که موتور یخچال بیش از حد گرم می شود، ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که چرا این اتفاق می افتد؟ آیا مشکل جدی ای وجود دارد؟ علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟ در این مقاله، قصد داریم به بررسی علل احتمالی داغ شدن موتور یخچال بپردازیم. پس با این قسمت از دکترکول همراه بمانید.

 

علت داغ شدن موتور یخچال

علت داغ شدن موتور فن یخچال ممکن است به عوامل مختلفی برگردد و ممکن است نیاز به بررسی دقیق توسط یک فنیسین یا تکنسین ماهر یخچال داشته باشد. اما در اکثر موارد، دلایل زیر می تواند منجر به داغ شدن موتور یخچال شود.

 

کویل های کندانسور را تمیز کنید

کویل های کندانسور را تمیز کنید

کویل های کندانسور در پشت یخچال شما قرار دارند. هنگامی که آنها کثیف می شوند می تواند باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور شما  شود. برای تمیز کردن آلودگی های کویل های کندانسور یخچال خود را بهتر است با یک برس نرم پاک کنید و یا از محلول ها و اسپری های تمیز کننده استفاده کنید.

 

خرابی فن خنک‌کننده کمپرسور

یکی از عوامل اصلی داغ شدن موتور یخچال، خرابی یا عدم کارکرد صحیح فن خنک‌کننده است. فن خنک‌کننده برای انتقال حرارت از موتور و سیستم خنک‌کننده استفاده می شود. اگر فن خراب شود یا عملکرد آن مختل گردد، جریان هوا به درستی صورت نمی گیرد و موتور داغ می کند.

 

گرفتگی لوله مویی یخچال

واحد خنک‌کننده یخچال شامل مبدل حرارتی (کویل کندانسور)، لوله مویی و فیلتر درایرو لوله های رابط است که حرارت را از داخل یخچال به بیرون منتقل می کند. اگر لوله مویی و یا فیلتر درایر به هر عنوان آلوده یا کثیف شود، انتقال حرارت به درستی انجام نمی شود و موتور یخچال داغ می کند.

 

نقص در سیستم خنک‌کننده

نقص در قسمت های سیستم خنک‌کننده یخچال، مانند فن داخلی یا  گرفتگی کویل اواپراتور یخچال، می تواند باعث داغ شدن موتور یخچال شود. عیب یابی و تعمیر این قطعات توسط تکنیسن ماهر یخچال باید صورت گیرد.

 

بار زیاد مواد غذایی

اگر کمپرسور یخچال یا موتور یخچال با بار زیاد مواجه شود؛ منظور حجم زیاد مواد غذایی موجود در یخچال است که ممکن است حرارت بالایی نیز داشته باشند. در صورت مواجه با حجم زیاد مواد غذایی ممکن است توان برودتی یخچال برای سرد کردن حجم زیادی از مواد غذایی به‌صورت یکجا مناسب نباشد، همین امر منجر به کارکرد زیاد موتور یخچال و وارد آمدن فشار زیاد به موتور یخچال می گردد.

 

باز و بسته کردن بیش از اندازه در یخچال

استفاده بیش از حد و مداوم از یخچال، مانند بازگذاشتن در برای مدت طولانی، باز و بسته کردن مداوم در یخچال به دستگاه شما اجازه نمی‌دهد تا به دمای مورد نظر برسد. همین امر موتور یخچال را مجبور می کند که به‌صورت مداوم کار کند.

 

کمبود گاز در یخچال

در برخی موارد، ممکن است گاز یخچال شما کم شده باشه و یا به هر علتی نشت شده باشد. در چنین مواردی کمپرسور یخچال شما داغ خواهد کرد.

 

محل نامناسب برای یخچال

قرار دادن یخچال در محلی که دمای محیط بسیار بالایی دارد و یا در نزدیکی منابع حرارتی مثل اجاق گاز، بخاری و رادیاتورها می تواند باعث داغ شدن موتور شود. همچنین قرار دادن یخچال بدون فاصله ی هوایی از اطراف و دیوارها نیز منجر به عدم تبادل حرارتی مناسب قیمت کندانسور شده فشار زیادی به موتور وارد می کند.

 

خرابی برد یخچال

اگر سیستم کنترلی یا برد الکترونیکی یخچال نقص داشته باشد و نتواند به درستی دما را تنظیم کند، ممکن است موتور بیش از حد فعال شود و داغ شود.

 

و در پایان …

در نتیجه، داغ شدن موتور یخچال می‌تواند به عوامل متعددی برگردد. این عوامل شامل خرابی فن خنک‌کننده، آلودگی واحد خنک‌کننده، نقص در سیستم خنک‌کننده، کاهش جریان هوا، بار زیاد، نقص در ماده خنک‌کننده، نشتی ماده خنک‌کننده، استفاده بیش از حد از یخچال، محل نامناسب برای یخچال و خرابی کنترل حرارتی می باشند. در هر صورت، توصیه می شود برای تشخیص دقیق و رفع مشکل، یک تکنسین یخچال متخصص را مشاوره و به عیب یابی و تعمیر موتور یخچال بپردازد.

برای عیب یابی و دریافت مشائره های تخصصی با تیم حرفه ای دکتر کول در ارتباط باشید. حفظ عملکرد بهینه یخچال اهمیت دارد و رفع هرگونه خرابی به موقع می تواند عمر مفید و کارایی یخچال را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد