-
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای فروشگاه اینترنتی دکتر کول منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای فروشگاه اینترنتی دکتر کول تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
-
تعریف خریدار یا کاربر
خریدار یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش پرداخته است.
از آنجا که فروشگاه اینترنتی دکتر کول یک وب سایت خردهفروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا اقدام میکند و به اصطلاح به وی مشتری حقیقی گفته میشود.
-
تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان
فروشگاه اینترنتی دکتر کول از نظر حقوقی در معاملات فروشنده میباشد و به طور غالب اقدام به فروش اینترنتی قطعات صنایع برودتی می کند. این فروشگاه همچنین به عرضه غیر مستقیم سایر محصولات وارداتی نیز میپردازد.
فروشگاه اینترنتی دکتر کول موظف است به ازای هر خرید به خریدار صورتحساب قابل چاپ ارایه دهد و این صورتحساب بدون احتساب عوارض و مالیات و با جزئیات کامل جهت خریداران حقیقی میباشد.
-
ثبت سفارش و ارسال سفارش
مشتریان در فروشگاه اینترنتی دکتر کول در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز امکان ثبت سفارش را دارند. امکان پاسخگویی، پیگیری و ارسال سفارشها 24 ساعته می باشد و کلیه سفارشها ثبت شده در همان روز و اولین روز بعد از تعطیلات انجام می پذیرد.
کاربران هنگام سفارش کالا ملزم به درج صحیح اطلاعات خود میباشند. بدیهی است کاستی یا نادرستی اطلاعات مانع تکمیل درست و به موقع سفارش خواهد شد.
مکان تحویل کالا نشانی است که خریدار در حین ثبت سفارش در وب سایت درج مینمایید. این نشانی بر روی کلیه مرسولهها درج خواهد شد و تغییر نشانی تا قبل از ارسال کالا ممکن میباشد و در صورت تحویل محموله به هیچ وجه قابل تغییر نمیباشد.
شماره تماس پشتیبانی 02191302593 میباشد که با هدف ارتباط با مشتریان به کار گرفته می شود و کاربران متعهد هستند از این شماره صرفا برای دریافت اطلاعات بیشتر که مرتبط با سفارش کالا میباشد استفاده نمایند.
فروشنده به هنگام تایید سفارش کالا، مشخصات و زمان ارسال کالا را تعیین کرده و به اطلاع خریدار می رساند.
فروش کالا بر مبنای نوع و مقدار صورت می گیرد که خریدار آن را در فروشگاه اینترنتی دکتر کول درج نموده است.
فروشگاه اینترنتی همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را مینماید. با این وجود، در صورتی که موجودی محصولی در فروشگاه اینترنتی به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای فروشگاه اینترنتی دکتر کول محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
-
پیش فروش کالا
پیش فروش کالاها با قیمت پایینتر از قیمت فروش عادی و قبل از موجود شدن کالا صورت میگیرد.در مواردی ممکن است تامین کالا چند ماه زمان بر باشد و خریدار با پیش خرید این شرایط را پذیرفته و تا تحویل کالا منتظر خواهند ماند.
-
حق انصراف
قبل از آماده به ارسال شدن کالا: در صورت انصراف از دریافت کالا پس از تسویه حساب و پیش از ارسال کالا وجه با کسر 9% مالیات از فروش به حساب بانکی خریدار مسترد خواهد شد.
بعد از ارسال کالا: کالای خریداری شده به مدت یک هفته (در صورت عدم هرگونه خسارت به کالا و بسته بندی) از تاریخ تسلیم کالا حق انصراف داشته و فروشگاه اینترنتی دکتر کول با کسر19% از مبلغ دریافتی و بعد از دریافت اصل کالا، وجه را به خریدار مسترد خواهد کرد. لازم به ذکر است که هزینه ارسال بار در هنگام ارسال و بازگشت کالا عودت داده نخواهد شد.
کنسل کردن پیش از ارسال کالا: در صورت انصراف از خرید کالا وجه با کسر 9% مالیات از فروش به حساب بانکی خریدار مسترد میگردد.
باید توجه داشت که حق انصراف در مورد برخی کالاها (لوازم الکترونیکی و برخی لوازم یخچالی همچون قالبهای یخ و…) منع میگردد.
در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۱ هفته کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
در صورت موجود نبودن کالا
*بدیهی است در صورت موجود نبودن کالای مورد نظر، کالای مشابهای البته با هماهنگی مشتری ارسال و در غیر این صورت، در صورت عدم رضایت مشتری، سفارش لغو و در صورت پرداخت وجه از سوی کاربر ظرف مدت 24 تا 48 ساعت مبلغ به حساب کاربر عودت داده خواهد شد.
نحوه ی ارسال کالا
روش های ارسال در حال حاضر بهصورت پست پیشتاز،تیپاکس،چاپار، ماهکس،شادکس، پست هوایی کیهان، باربری و پیک موتوری در شهرهای(اهواز،آبادان، بندرعباس) است. ارسال کالا از روشهای گفته شده صورت میگیرد، مگر اینکه خریدار نوع ارسال خاصی مد نظر داشته باشد. در موارد خاص باید این موضوع به واحد پشیتبانی اطلاع داده شود.
لازم به ذکر است در صورتی که کالایی در هنگام ارسال و حین انتقال به مشتری دچار خسارت گردد؛ این خسارت باید با پیگیری خریدار و از شرکت باربری مربوطه دریافت گردد. موافقت با قوانین سایت منجر به تابعیت از این قانون میگردد.
-
رعایت حریم خصوصی
ما از حریم خصوصی افرادی که از وبسایت فروشگاه دکتر کول استفاده میکنند محافظت میکنیم و متعهد میگردیم در راستای امنترسازی این بستر تلاش نمایم.
تمامی اطلاعات محصول، گرافیک، عکس ها، بنرها و اسلایدها، لوگو و ویدیوها و کلیه محتوای سایت، تولید مجموعه ی دکتر کول است و هرگونه حق استفاده و کپی برداری تنها در انحصار مجموعه دکتر کول میباشد بنابراین هرگونه استفاده و کپی برداری با مقاصد تجاری منجر به پیگرد قانونی می گردد.
کاربران مسئول حفظ اطلاعات حساب کاربری از جمله رمز عبور خود میباشند و در هنگام پرداخت اینترنتی با کارت شتاب موظفند، اطلاعات حساب بانکی خود را با حفظ حریم خصوصی و ترجیحا از طریق کیبورد مجازی درج نمایید، بهطور حتم مسئولیت فعالیت هایی که با حساب کاربری و حساب بانکی میباشد به عهده کاربران است.
برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید آن را برای شخص دیگری فاش کنند. فروشگاه اینترنتی دکتر کول هویت شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند، مگر اینکه با حکم قانونی مجبور باشد در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد.
فروشگاه اینترنتی دکتر کول همانند سایر وب سایتها از جمعآوری IP و کوکیها استفاده میکند، اما پروتکل، سرور و لایههای امنیتی وبسایت و روشهای مناسب مدیریت دادهها اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسیهای غیر قانونی جلوگیری میکند.
-
خسارت در حین حمل و نقل محصول
ما همواره نهایت تلاش خود را مینمایم تا کلیه سفارشها در نهایت سلامت و صحت و بدون هیچگونه آسیب دیدگی به دست مشتریان در سراسر کشور برسد. به اطلاع میرساند کلیه سفارشاتی که از طریق اداره پست و شرکت تیپاکس به مشتری میرسد و در صورت بروز هرگونه حادثه در هنگام حمل و نقل، به عهده آن سازمان یا شرکت میباشد و فروشگاه اینترنتی دکتر کول جهت تسهیل در امور پیگیری خسارت را جبران میکند.
آسیبهای ناشی از حمل و نقل باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش مجموعه دکتر کول اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از مجموعه ما ارسال شود.